Všeobecné obchodné podmienky

OBSAH:

  1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

  2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  3. Storno objednávky

  4. Poučenie kupujúceho - spotrebiteľa o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy

  5. Cenové podmienky

  6. Poštovné a balné

  7. Platobné podmienky

  8. Dodacie podmienky

  9. Reklamácia - Reklamačný poriadok

  10. Záručná doba a záručné podmienky

  11. Alternatívne riešenie sporov pre kupujúceho - spotrebiteľa

  12. Záverečné ustanovenia


  1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov


  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti spoločnosti Prešovské Oleje s.r.o. (ďalej len "predávajúci") a kupujúceho (ďalej len "kupujúci") pri predaji a kúpe tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na sociálnej sieti Facebook a/alebo na jeho osobitnej internetovej stránke (spoločne ďalej aj ako "elektronický obchod") a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim (spolu ďalej len "zmluvné strany").

  2. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa radia týmito VOP, Reklamačným poriadkom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou VOP (ďalej len "Reklamačný poriadok") a ustanoveniami príslušných právnych predpisov, a to najmä, no nie výlučne, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v platnom znení. Na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa, sa nevzťahujú ustanovenia bodu 4 a bodu 9 týchto VOP.


  1. Predávajúci:

Prešovské Oleje s.r.o.

08006 Podhradík 54

IČO:51 884 437

DIČ:2120841129

presovskeoleje@gmail.com

tel.č.: 0910733010,0910728348


Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1

tel. č.: 055/ 6220 781, fax č.: 055/ 6224 547


  1. Kupujúcim je fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá spĺňa zákonnú definíciu spotrebiteľa podľa ust. § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa a ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom stránky predávajúceho na sociálnej sieti Facebook alebo na osobitnej internetovej stránke predávajúceho.

  2. Kupujúcim môže byť aj osoba, ktorá nie je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa. Na takého kupujúceho sa nebudú vzťahovať ustanovenia týchto VOP o záručná dobe, vrátení tovaru - odstúpenie od kúpnej zmluvy, ustanovenia o reklamácii a Reklamačný poriadok. Zodpovednosť za vady tovaru sa v danom prípade riadi ustanoveniami § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.


  1. Elektronickou objednávkou je

  1. e-mailová správa alebo správa prostredníctvom služby messenger na Facebooku

  2. elektronicky odoslaný objednávkový formulár obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru, cenu objednaného tovaru, adresu dodania tovaru, spôsob balenia tovaru, spôsob platby.


  1. Tovarom sú všetky produkty určené na predaj a uvedené v elektronickom obchode predávajúceho. Okrem opisu tovaru predávajúci uvádza aj informáciu o dostupnosti tovaru.


  1. Kúpna cena je cena tovaru uvádzaná pri konkrétnom tovare v elektronickom obchode predávajúceho. Kúpna cena je uvádzaná vrátane DPH. Jednotkovú kúpnu cenu predávajúci uvádza len pri tovare väčšom ako 50g / 50 ml.


  1. VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia zo strany predávajúceho v jeho elektronickom obchode.

  1. Uzatvorenie kúpnej zmluvy


  1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná a prijatá elektronická objednávka, ktorú uskutočňuje kupujúci v elektronickom obchode predávajúceho.


  1. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká záväzným potvrdením elektronickej objednávky predávajúcim. Predávajúci je povinný potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) alebo správou v messengeri prostredníctvom Facebooku obsah elektronickej objednávky kupujúceho, a to bez zbytočného odkladu po jej doručení predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe. V prípade zistenia nezrovnalostí v obsahu elektronickej objednávky potvrdenej predávajúcim je kupujúci povinný o tom upovedomiť predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na presovskeoleje@gmail.com, v opačnom prípade platí obsah elektronickej objednávky potvrdený predávajúcim. Kúpna zmluva je uzavretá momentom doručenia potvrdzujúceho e-mailu predávajúceho kupujúcemu.


  1. Medzi podstatné obsahové náležitosti elektronickej objednávky sa považujú: 
    - identifikačné údaje kupujúceho (obchodné meno/meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefón a e-mailová adresa)

  • kód objednávaného tovaru

  • množstvo objednávaného tovaru

  • adresa miesta dodania tovaru (ak kupujúci tento údaj neuvedie, predávajúci odošle tovar na adresu sídla/bydliska kupujúceho)


  1. Medzi fakultatívne obsahové náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:

  • spôsob balenia tovaru (štandardné alebo darčekové s venovaním)

  • deň dodania tovaru (tj. neskorší, ako štandardné doručenie v lehote 1-2 prac. dní)

  • meno a priezvisko osoby oprávnenej na prevzatie dodávaného tovaru (ak tento údaj kupujúci neuvedie, má sa za to, že oprávnenou osobou je sám kupujúci alebo jeho zamestnanec


  1. Ak objednávka nebude obsahovať náležitosti označené podľa bodu 2.3., je považovaná za neúplnú. Predávajúci v takom prípade bude elektronicky alebo telefonicky kontaktovať kupujúceho s výzvou k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia/oznámenia spresňujúcich a/alebo doplňujúcich údajov sa elektronická objednávka stáva úplnou a zároveň týmto okamihom dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. V prípade neoznámenia potrebných údajov alebo nemožnosti skontaktovania sa predávajúceho s kupujúcim, objednávka nebude platná a k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.

3. Storno objednávky

3.1. Kupujúci má právo stornovať odoslanú elektronickú objednávku bez uvedenia dôvodu, avšak iba pred jej záväzným potvrdením zo strany predávajúceho, tj. storno objednávky musí byť predávajúcemu doručené skôr ako predávajúci odošle potvrdzujúcu e-mailovú správu.

3.2. Storno objednávky musí byť predávajúcemu odoslané elektronicky na e-mailovú adresu presovskeoleje@gmail.com alebo prostredníctvom správy v meseengeri na Facebooku. Správa o storne objednávky musí obsahovať nasledujúce údaje: názov tovaru, kód tovaru, cenu tovaru, ktorý chce kupujúci stornovať a identifikačné údaje kupujúceho.


4. Poučenie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy

  1. Podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

  1. Oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy, t.j. formulár pre uplatnenie práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu doručené v lehote pre odstúpenie, tj. v lehote 14 dní. Predávajúcemu musí byť zároveň zo strany kupujúceho riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave, a to spoločne s odstúpením od zmluvy alebo bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy. Tovar nesmie byť kupujúcim používaný a/alebo poškodený. Kupujúci je povinný tovar zabaliť tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu, znehodnoteniu alebo zničeniu, inak zodpovedá za škodu tým spôsobenú predávajúcemu. Formulár zasiela predávajúci kupujúcemu spolu s objednaným tovarom a dokladom o zaplatení - faktúrou.


  1. Riadnym a platným odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote 14 pracovných dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy cenu zaplatenú za tovar prevodom na účet kupujúceho, vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, t.j. poštovné. Predávajúci si vyhradzuje právo neprevziať tovar, ktorý je kupujúcim odoslaný na dobierku.


  1. V prípade, ak tovar bude niesť známky používania alebo užívania, t.j. najmä nebude v pôvodnom objeme, bude javiť známky riedenia alebo iného znehodnotenia, kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru a v takom prípade si predávajúci vyhradzuje právo vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu poníženú o časť zodpovedajúcu znehodnoteniu tovaru.


5. Cenové podmienky


  1. Kúpna cena tovarov ponúkaných predávajúcim je uvedená pod vybraným tovarom. Kúpna cena je uvedená ako celková cena. Predávajúci nie je platcom DPH.


  1. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť, t.j. zvýšiť alebo znížiť ceny tovarov s tým, že nové ceny tovarov sú pre kupujúceho platné dňom ich uverejnenia. Táto úprava ceny sa nevzťahuje na tovar, ktorý si už kupujúci objednal. V prípade, ak sa v elektronickom obchode objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena je viditeľne odlišná od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena "0 EUR" alebo "1 EUR", v tomto prípade nedôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy. Predávajúci môže tovar s uvedenou chybnou cenou kupujúcemu ponúknuť za cenu riadnu. Ak kupujúci súhlasí s kúpou tovaru v riadnej cene, predávajúci mu následne zašle potvrdzujúcu správu objednávke.


6. Poštovné a balné

  1. Predávajúci si balné neúčtuje, ak je tovar zabalený štandardným spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru pri preprave.


  1. Predávajúci bude účtovať balné vo výške od 2,70 do 3,90. EUR v prípade, ak kupujúci v objednávkovom formulári určí typ balného - "darčekové balenie s venovaním".


  1. Predávajúci si účtuje poštovné, ktorého výška závisí od poskytovateľa prepravných služieb. Predávajúci doručuje tovar prostredníctvom nasledujúcich poskytovateľov

Slovenská pošta

Osobne

  1. Predávajúci si poštovné neúčtuje pri nákupe tovaru kupujúcim nad ...50....EUR.


  1. Platobné podmienky

  1. Platby sa vykonávajú v mene EURO, pričom pri objednávaní tovaru je možné platiť týmito spôsobmi:

PLATBA PRI DODÁVKE TOVARU NA DOBIERKU: Pri tomto spôsobe platby kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke a poplatok za dobierku - t.j. ........3,90...... EUR kuriérovi pri prevzatí tovaru.


PLATBA VOPRED: Pri tomto spôsobe platby je kupujúcemu zaslaný tovar kuriérskou službou a/alebo Slovenskou poštou po uhradení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávke na účet predávajúceho.

Číslo účtu v tvare IBAN: SK30 0900 0000 0051 5056 2693.

Kód banky:0900

VS: uveďte Vaše číslo/kód objednávky

PLATBA KARTOU PRIAMO KURIÉROVI: Pri tomto spôsobe platby kupujúci zaplatí kúpnu cenu za tovar prostredníctvom svojej kreditnej karty v termináli, ktorý má kuriér k dispozícii pre odovzdávaní tovaru. Následne po akceptovaní platby bude kupujúcemu odovzdaný tovar.

  1. Dodacie podmienky


  1. Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú expedované v čo najkratšom termíne, podľa prevádzkových možností predávajúceho, maximálne do 1 pracovného dňa odo dňa potvrdenia elektronickej objednávky predávajúcim kupujúcemu.


  1. Dodacou dobou sú 2 pracovné dni, ak kupujúci neuviedol v objednávkovom formulári neskorší/presný dátum dodania.


  1. Dodacie miesto je miesto, ktoré kupujúci uviedol v objednávkovom formulári ako "adresa miesta dodania tovaru". Ak kupujúci túto kolónku nevyplní, platí, že dodacím miestom je sídlo/ bydlisko kupujúceho.


  1. Tovar je dodávaný prostredníctvom kuriérskej služby .DHL Express. Alebo Slovenskej pošty na adresu miesta dodania uvedenú kupujúcim v elektronickej objednávke. Kuriérska služba bude telefonicky kontaktovať kupujúceho pred dodaním tovaru kupujúcemu a záväzne si s ním dohodne presný čas dodania tovaru. V prípade, ak kupujúci nebude prítomný v čase, ktorý si záväzne dohodol s kuriérskou službou, na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, kupujúci zodpovedá za škodu, ktorá vznikne predávajúcemu a/alebo kuriérskej službe v dôsledku neúspešného dodania tovaru kupujúcemu. Náklady opätovného dodania tovaru kupujúcemu znáša kupujúci.


  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru a zaplatením kúpnej ceny pri platbe na dobierku, v prípade platby uskutočnenej vopred, vlastnícke právo prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru.


  1. Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom Protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu, nakoľko si kupujúci porušil svoju povinnosť spísania vád do Protokolu. Tieto vady nebude predávajúci považovať za oprávnene uplatnené.


  1. Za nepoškodenú, neotvorenú, originálnu zásielku sa považuje iba tá, ktorá je prelepená neporušenou lepiacou páskou / nálepkou predávajúceho. Dopravca je povinný predať tovar kupujúcemu a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca.


  1. Tovar dodáva predávajúci na území celej EÚ.


  1. Dodanie tovaru na územie mimo Slovenskej republiky, sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim.

  1. Reklamácia - Reklamačný poriadok


  1. Záruku na tovar predávajúci poskytuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov v trvaní 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záručným listom je faktúra obdržaná kupujúcim pri prebratí tovaru.


  1. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa.


  1. Poskytnutá záruka sa vzťahuje iba na preukázateľne výrobné vady tovarov, ktoré neboli spôsobené neodborným a/alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom, mechanickým poškodením alebo bežným opotrebovaním vzhľadom na materiály tovaru.


  1. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tovar prezrieť a skontrolovať kompletnosť tovaru a príslušných dokladov (faktúra).


  1. Ak pri kúpe tovaru predávajúci ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, ten nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady.


  1. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný reklamovaný tovar zaslať na adresu Prešovské oleje s.r.o., 080 06, Podhradík 54, spolu so záručným listom (tj. faktúra) a reklamačným formulárom. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný vhodne zabaliť tak, aby sa predišlo jeho prípadným poškodeniam. Kupujúci je povinný reklamovaný tovar zaslať doporučene. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku. Náklady na zaslanie reklamovaného tovaru znáša kupujúci. Predávajúci za prípadnú stratu reklamovaného tovaru poštou alebo kuriérskou službou nenesie zodpovednosť. V prípade nepredloženia záručného listu a reklamačného formulára reklamácia nebude uznaná za záručnú. Neúplný alebo nesprávne zmenený záručný list je neplatný.


  1. Kupujúci pri uplatnení reklamácie presne popíše vadu tovaru, spôsob, akým sa vada prejavuje a uvedie, či žiada o opravu tovaru, o výmenu tovaru alebo o výmenu vadnej súčasti tovaru. V reklamačnom formulári kupujúci uvedie kontaktnú adresu (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie.


  1. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie - Reklamačný protokol, ktoré je súčasťou Reklamačného formulára.


  1. Ak ide o vadu, ktorá bola uznaná za oprávnene reklamovanú podľa Reklamačného poriadku, (tj. ide o výrobnú vadu, ktorá nebola spôsobená neodborným a/alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom, mechanickým poškodením alebo bežným opotrebovaním vzhľadom na materiály tovaru) a ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).


  1. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti iba vtedy, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady a tiež iba vtedy, ak sa daný tovar nachádza v ponuke internetového obchodu predávajúceho.


  1. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti .


  1. Ak ide o vadu, ktorá bola uznaná za výrobnú vadu a ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (tj. vrátenie kúpnej ceny) (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).


  1. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.


  1. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.


  1. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.


  1. Záručná doba a záručné podmienky


  1. Na dodávaný tovar je kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru kupujúcemu.


  1. Každý tovar ma pri dodaní kupujúcemu priloženú faktúru (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný list.


  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý je zakúpený prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho a je úplne zaplatený.


  1. Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Pri neoprávnenej reklamácii je kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením tejto reklamácie.


  1. Podrobnosti a postup pri uplatnení reklamácie vád tovaru upravuje Reklamačný poriadok uverejnený predávajúcim v elektronickom obchode.


11. Alternatívne riešenie sporov pre kupujúceho - spotrebiteľa

11.1. Alternatívne riešenie sporov sa týka sporov medzi predávajúcim a kupujúcim - spotrebiteľom, pri ktorých hodnota tovaru presahuje 20 EUR. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od kupujúceho - spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, max. 5 EUR s DPH.

11.2. Predávajúci má záujem na mimosúdnom riešení sporov s kupujúcim - spotrebiteľom. V prípadoch, kedy kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie alebo sa domnieva, že došlo k porušeniu jeho práv ako spotrebiteľa sa môže obrátiť na predávajúceho na jeho e-mailovú adresu presovskeoleje@gmail.com alebo v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu u niektorého zo subjektov alternatívneho riešenia sporov. Kupujúci subjekty alternatívneho riešenia sporov nájde tu - https://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s.

11.3. Spory môže kupujúci riešiť aj prostredníctvom platformy RSO - https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.


12. Záverečné ustanovenia

12.1. Žiadna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.

12.2. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú zmluvné strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné.

12.3. V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 12.2. sú zmluvné strany povinné si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.

12.4. Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje predávajúceho od dohodnutých záväzkov.

12.5. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené v elektronickom obchode môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.

12.6. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny týchto Všeobecných obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia.

12.7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, sa budú snažiť prednostne vyriešiť cestou zmieru.

12.8. Odoslaním elektronickej objednávky predávajúcemu sa ma za to, že sa kupujúci oboznámil s obsahom týchto VOP.

V Michalovciach, zverejnené dňa .........................


Hlavné námestie 5, Bratislava, 811 01
Všetky práva vyhradené 2018
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky